diumenge, 1 de juny del 2014

Lluis Subirana, sempre et recordarem.

Lluís Subirana i la seva esposa Maria Rosa Cucurull
a la cloenda de la Colla Sabadell temporada 2011
Tot i que fa temps coneixia de la greu malaltia que patia en Lluís Subirana, quan vaig rebre el e-mail del Jaume Nonell anunciant la trista notícia de la seva mort , em vaig quedar uns minuts sense saber reaccionar, el primer que vaig pensar, va ser  suspendre el taller de sardanes que havia de fer la Colla l'endemà a l'ermita de Togores , així ho vaig comunicar a l'Angel Muñoz , ell em va fer veure que en Lluís no hagués acceptat mai suspendre un acte sardanístic per aquest motiu, ni tan sols per la seva mort.

Després d'aquesta introducció es pot pensar que l'amistat amb Lluís Subirana ve de lluny, doncs no, en realitat tan sols feia cinc anys que ens coneixíem personalment.

En Lluís era una persona molt coneguda a la nostra ciutat, però mai abans havíem tingut cap mena de relació, l'única coincidència era que formàvem part del món sardanístic de Sabadell.

El vaig començar a conèixer, escoltant el programa “Esperit de Festa” de Radio Sabadell, i que ell n’era el director, els seus comentaris i les seves opinions mai em deixaven  indiferent, d'alguna manera ell va ser uns dels responsables que m’impliques tant,  com estic actualment, amb la colla Sabadell i amb Sabadell Sardanista. Quan el 2009 es va refundar de nou la Colla, tot i que el meu germà Angel, sempre ha estat el Capdancer, fins aquell moment, mai vaig voler anar més enllà de ser un simple dansaire.

El dia del nostre debut 10 maig del 2009 a Sabadell, en Lluís va ser uns dels nostres convidats d'honor a la festa que va organitzar la colla després del concurs, a partir d'aquí, es pot dir que va començar una bona amistat, de la qual ens vam fer partícips tots els dansaires de la colla.

Em consta que seguia amb interès els resultats de cada concurs. De seguida la Colla Sabadell va començar a tenir protagonisme a l’Esperit de Festa, amb el Jordi Saura a la locució, el mateix Jordi, m'explica, que encara que els anuncis de les nostres activitats de vegades arribaven quan s'estava gravant el programa, en Lluís sempre ho aturava tot per inserir les nostres activitats dintre del guió.

En tot aquest temps s'ha anat forjant una bona amistat, sempre que va poder, va assistir junt amb la seva dona Maria Rosa, a les festes de cloenda de final de temporada de la Colla, on mai va faltar uns dels seus parlaments, que tenien la virtut de pujar fins a l'infinit l'autoestima dels dansaires de la Sabadell.

Ens ha deixat un home excepcional, aquests dies s'ha dit d'ell que era: escriptor, historiador, expert en la sardana i activista cultural, i tot això és veritat, però no per això vivia pujat en un pedestal, quan convenia el podies trobar traginant cadires, taules, penjant senyeres, muntant l'entarimat de la cobla, perquè un any més es pogués celebrar l'Aplec de Sabadell.  Amic Lluís, descansa en pau.

Avui l'anunci del concurs és més curt, tan sols dir que la Colla Sabadell participarà diumenge dia 8  al concurs de Sant Feliu de Llobregat, amb l'obligació de fer un primer en cada sardana, si vol guanyar  sense dependre de altres resultats, el Campionat Territorial de les Comarques de Barcelona, el concurs tindrà lloc a la Plaça de la Vila, a les dotze del migdia, amb la Cobla La Principal de Terrassa.

Manuel Muñoz

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada